صفحهها: 
				53-68
			
						
						
				تاریخ دریافت: 1398/03/05
			
						
						
				تاریخ پذیرش: 1398/10/17
			  
					
		
						
		
			چکیده: 
فلسفه حق به مثابه یکی از انواع فلسفه های مضاف، دانشی نوپدید است که درباره امری واقعی به نام «حق» و مسائل مربوط به آن از قبیل محتوای مفهومی، ساختار وجودی، انواع حق و صاحبان حق اظهارنظر می کند. روش مطالعه این شاخه از فلسفه مضاف، بهره گیری از مطالعه عقلانی درباره احکام کلی حق است. «حق تکوینی» یکی از مهم ترین انواع حق است که صاحبان آن همه انواع موجودات را دربرمی گیرند. در نگارش پیش رو «حق» از منظر اصول فلسفی حکمت متعالیه از جهت تحلیل ساختار مفهومی، وجودی و ارتباط با وجود بررسی شده و روشن کرده ایم که حق مساوی با وجود است. در ادامه برای روشن تر شدن شاکله بحث، به ماهیت حق تکوینی پرداخته و با ذکر مراتب و ویژگی های وجودی آن از قبیل مساوقت با وجود، جایگاه حق تکوینی را به عنوان یکی از عوارض ذاتی وجود که باید در فلسفه مورد بحث قرار گیرد، تثبیت کرده ایم.
  
		 
		
		
        
            Article data in English (انگلیسی) 
            
         
					 
	
	
		شیوه ارجاع به این مقاله:
		
RIS
		Mendeley
		BibTeX
		APA
		MLA
		HARVARD
		VANCOUVER
	APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
طالبی، محمدحسین، حسنلو، نصیراله.(1399) حق تکوینی و مبانی فلسفی آن از منظر حکمت متعالیه. فصلنامه معرفت فلسفی، 17(3)، 53-68
 
	APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
محمدحسین طالبی؛ نصیراله حسنلو."حق تکوینی و مبانی فلسفی آن از منظر حکمت متعالیه". فصلنامه معرفت فلسفی، 17، 3، 1399، 53-68
 
	APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
طالبی، محمدحسین، حسنلو، نصیراله.(1399) 'حق تکوینی و مبانی فلسفی آن از منظر حکمت متعالیه'، فصلنامه معرفت فلسفی، 17(3), pp. 53-68
 
	APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
طالبی، محمدحسین، حسنلو، نصیراله. حق تکوینی و مبانی فلسفی آن از منظر حکمت متعالیه. معرفت فلسفی، 17, 1399؛ 17(3): 53-68