نمایه الفبایى مقالات و پدیدآورندگان سال نهم (شماره هاى 33ـ36)
Article data in English (انگلیسی)
سال نهم، شماره چهارم، تابستان 1391، 229ـ231
الف. نمایه مقالات
آزمون اعتبار براى منطق ربط KR، اسداللّه فلاحى، ش 33، ص 39ـ72.
ارزش معرفت شناختى علم حضورى، محمد سربخشى، ش 34، ص 11ـ32.
ارزیابى حکمت خالده، منصور مهدوى ـ حمید پارسانیا، ش 35، ص 101ـ124.
امکان طرح عالم خیال بنابر تلقّى ملّاصدرا در پدیدارشناسى هرمنوتیک هنر، محمدجواد صافیان ـ مهدى ناظمى قره باغ، ش 36، ص 101ـ126.
بررسى استدلال ناپذیرى قضایاى اوّلى و نتایج متفرّع بر آن از دیدگاه آیت اللّه جوادى آملى، محمّد حسین زاده ـ غلامرضا فیّاضى، ش 33، ص 11ـ38.
بررسى برخى پیامدهاى رویکرد نوین دو حوزه سینوى ـ صدرایى در معرفت شناسى قوه خیال، محمد نجاتى ـ احمد بهشتى ش 34، ص 63ـ84.
بررسى مبانى معرفت شناختى پائولو کوئلیو، حامد حسینیان ـ احمدحسین شریفى، ش 36، ص 127ـ156.
بررسى نظریه والزر درباره فلسفه سیاسى اسلامى، محسن رضوانى، ش 35، ص 173ـ190.
تشکیک در «تشکیک در تشکیک وجود حکمت صدرایى»، عباس نیکزاد، ص 179ـ190.
تعریف علم حضورى و اقسام آن، محمدسربخشى ـ محمد فنائى اشکورى، ش 35، ص 45ـ76.
تکاپوى نظرى براى کشف مواضع هنجارى اسلام درباره سرگرمى، ناصر باهنر ـ سیدحسین شرف الدین، ش 36، ص 157ـ194.
تکامل برزخى در حکمت متعالیه و کتاب و سنت، احمد سعیدى، ش 35، ص 11ـ44.
تکامل و پویایى انسان اخروى در چشم انداز صدرائى، سیدمهدى امامى جمعه ـ منصوره السادات وداد، ش 36، ص 41ـ70.
چیستى اعتبار نزد علّامه طباطبائى، سیدمحمود نبویان، ش 34، ص 115ـ146.
چیستىِ رسانه با تأکید بر رسانه دینى، محمد فولادى، ش 36، ص 195ـ228.
رابطه نفس و بدن در نگاه ملّاصدرا، محمدتقى یوسفى، ش 34، ص 147ـ180.
سنجش تطبیقى مسئله وجود ذهنى از دیدگاه ابن سینا و فخر رازى، محمدجواد پاشایى ـ حسن معلمى، ش 34، ص 33ـ62.
سیرى تطبیقى در معناى «برزخ» و «مثال» از دیدگاه فلاسفه، عرفا، و متکلّمان، احسان ترکاشوند ـ اکبر میرسپاه، ش 33، ص 105ـ132.
سیرى در مسئله حدوث و قدم زمانى عالم در تاریخ فلسفه، محمّدحسین فاریاب ـ رضا برنجکار، ش 33، ص 73ـ104.
شهود عرفانى: ملاک حقیقى بودن وجود در برهان صدیقین سینوى، احمد بهشتى ـ محمودرضا میرزاجانى، ش 36، ص 11ـ40.
کارکردهاى عقل و نقش هاى آن در معرفت دینى، رضا برنجکار، ش 36، ص 71ـ100.
کانت و نمایش غایت فرهنگ انضباط به مثابه ایده آل زیبایى، رضا ماحوزى، ش 35، ص 151ـ172.
محدوده و قلمرو معرفت در نظام معرفت شناسى حکمت متعالیه و فیلسوفان دکارتى، قاسم کاکائى ـ حسن رهبر، ش 35، ص 77ـ100.
نظریه بدیع قانون طبیعى در حکمت عملى اسلامى، محمدحسین طالبى، ش 34، ص 181ـ203.
نقدى بر فیزیکى انگارى بر مبناى اختلاف میان فیزیکى انگارى پیشینى و پسینى، مهدى غیاثوند، ش 33، ص 133ـ162.
وجود منبسط به مثابه «جنس حقیقى» در فلسفه ملّاصدرا، محمد سعیدى مهر ـ مرتضى کربلایى لو ـ رضا اکبریان، ش 33، ص 163ـ178.
هرمنوتیک سهروردى، فاطمه اصغرى ـ طاهره کمالى زاده، ش 35، ص 125ـ150.
هستى شناسى معنا، ابوالفضل ساجدى، ش 34، ص 85ـ113.
ب. نمایه پدیدآورندگان
اصغرى، فاطمه و طاهره کمالى زاده، هرمنوتیک سهروردى، ش 35، ص 125ـ150.
امامى جمعه، سیدمهدى و منصوره السادات وداد، تکامل و پویایى انسان اخروى در چشم انداز صدرائى، ش 36، ص 41ـ70.
باهنر، ناصر و سیدحسین شرف الدین، تکاپوى نظرى براى کشف مواضع هنجارى اسلام درباره سرگرمى، ش 36، ص 157ـ194.
برنجکار، رضا، کارکردهاى عقل و نقش هاى آن در معرفت دینى، ش 36، ص 71ـ100.
بهشتى، احمد و محمودرضا میرزاجانى، شهود عرفانى: ملاک حقیقى بودن وجود در برهان صدیقین سینوى، ش 36، ص 11ـ40.
پاشایى، محمدجواد و حسن معلمى، سنجش تطبیقى مسئله وجود ذهنى از دیدگاه ابن سینا و فخر رازى، ش 34، ص 33ـ62.
ترکاشوند، احسان و اکبر میرسپاه، سیرى تطبیقى در معناى «برزخ» و «مثال» از دیدگاه فلاسفه، عرفا، و متکلّمان، ش 33، ص 105ـ132.
حسین زاده محمد و غلامرضا فیّاضى، بررسى استدلال ناپذیرى قضایاى اوّلى و نتایج متفرّع بر آن از دیدگاه آیت اللّه جوادى آملى، ش 33، ص 11ـ38.
حسینیان، حامد و احمدحسین شریفى، بررسى مبانى معرفت شناختى پائولو کوئلیو، ش 36، ص 127ـ156.
رضوانى، محسن، بررسى نظریه والزر درباره فلسفه سیاسى اسلامى، ش 35، ص 173ـ190.
ساجدى، ابوالفضل، هستى شناسى معنا، ش 34، ص 85ـ113.
سربخشى، محمد، ارزش معرفت شناختى علم حضورى، ش 34، ص 11ـ32.
سربخشى، محمد و محمد فنائى اشکورى، تعریف علم حضورى و اقسام آن، ش 35، ص 45ـ76.
سعیدى، احمد، تکامل برزخى در حکمت متعالیه و کتاب و سنت، ش 35، ص 11ـ44.
سعیدى مهر، محمد و مرتضى کربلایى لو و رضا اکبریان، وجود منبسط به مثابه «جنس حقیقى» در فلسفه ملّاصدرا، ش 33، ص 163ـ178.
صافیان، محمدجواد و مهدى ناظمى قره باغ، امکان طرح عالم خیال بنابر تلقّى ملّاصدرا در پدیدارشناسى هرمنوتیک هنر، ش 36، ص 101ـ126.
طالبى، محمدحسین، نظریه بدیع قانون طبیعى در حکمت عملى اسلامى، ش 34، ص 181ـ203.
غیاثوند، مهدى، نقدى بر فیزیکى انگارى بر مبناى اختلاف میان فیزیکى انگارى پیشینى و پسینى، ش 33، ص 133ـ162.
فاریاب، محمّدحسین و رضا برنجکار، سیرى در مسئله حدوث و قدم زمانى عالم در تاریخ فلسفه، ش 33، ص 73ـ104.
فلاحى، اسداللّه، آزمون اعتبار براى منطق ربط KR، ش 33، ص 39ـ72.
فولادى، محمد، چیستىِ رسانه با تأکید بر رسانه دینى، ش 36، ص 195ـ228.
کاکائى، قاسم و حسن رهبر، محدوده و قلمرو معرفت در نظام معرفت شناسى حکمت متعالیه و فیلسوفان دکارتى، ش 35، ص 77ـ100.
ماحوزى، رضا، کانت و نمایش غایت فرهنگ انضباط به مثابه ایده آل زیبایى، ش 35، ص 151ـ172.
مهدوى، منصور و حمید پارسانیا، ارزیابى حکمت خالده، ش 35، ص 101ـ124.
نبویان، سیدمحمود، چیستى اعتبار نزد علّامه طباطبائى، ش 34، ص 115ـ146.
نجاتى، محمد و احمد بهشتى، بررسى برخى پیامدهاى رویکرد نوین دو حوزه سینوى ـ صدرایى در معرفت شناسى قوه خیال، ش 34، ص 63ـ84.
نیکزاد، عباس، تشکیک در «تشکیک در تشکیک وجود حکمت صدرایى»، ص 179ـ190.
یوسفى، محمدتقى، رابطه نفس و بدن در نگاه ملّاصدرا، ش 34، ص 147ـ180.