نمایه الفبایى مقالات و پدیدآورندگان سال هفتم معرفت فلسفى (شمارههاى 25ـ28)
Article data in English (انگلیسی)
سال هفتم، شماره چهارم، تابستان 1389، 184ـ186
الف. نمایه مقالات
امتداد از دیدگاه لایبنیتس، امیرحسین بانکىپور فرد، ش 27، ص 105ـ132.
بررسى پدیدار و شىء فىنفسه، منصور مهدوى ـ على کرباسىزاده، ش 26، ص 71ـ90.
بررسى و نقد هستى و وجود از منظر هگل، منصور مهدوى ـ محمّدجواد صافیان، ش 28، ص 167ـ184.
تأمّلى بر دیدگاه ابنسینا و شیخ اشراق در اصالت وجود یا ماهیت، مجید احسن ـ حسن معلّمى، ش 27، ص 11ـ36.
تأمّلى بر «هستى» در اندیشه شهرزورى و کانت، سیدمحمّد منافیان ـ احمد علىاکبر مسگرى، ش 25، ص 201ـ232.
تجربه و تمایز میان معرفت پیشین و پسین، سیدعلى طاهرى خرمآبادى، ش 28، ص 107ـ130.
تحلیل انتقادى اشکالات ملّارجبعلى تبریزى و قاضى سعید قمى بر نظریه ملّاصدرا در باب حدوث جسمانى نفس، ابوالحسن غفارى، ش 27، ص 37ـ54.
تشابه تجربههاى عرفانى و توجیه عقلانى وحدت وجود از نظر ملّاصدرا و استیس، محمد سربخشى ـ محمد فنایى اشکورى، ش 25، ص 81ـ130.
چالش عرفىگرایى با جمهورى اسلامى ایران در ساحت باور، محمّدجواد نوروزى ـ عبّاس کعبى، ش 26، ص 185ـ227.
چگونگى ترکیب مادّه و صورت از نگاه صدرالمتألّهین، مرتضى رضایى ـ عبدالرسول عبودیت، ش 25، ص 11ـ36.
چیستى متافیزیک، مسعود امید، ش 25، ص 153ـ200.
حکمناپذیرى وجود، حسین عشاقى، ش 27، ص 89ـ104.
درآمدى بر مبانى معرفتشناسى اسپینوزا، مجتبى اعتمادىنیا ـ بیوک علیزاده، ش 26، ص 91ـ130.
ردّپاى یک پاسخ مدرن به پارادوکس دروغگو در سنّت فلسفه اسلامى، سید محمّدعلى حجتى ـ محمّدصالح زارعپور، ش 28، ص 85ـ 106.
رویکرد اشراقى ابنسینا در هستىشناسى، محمّد محمّدرضایى ـ احمد سعادت، ش 27، ص 55ـ88.
«زمان» از دیدگاه ملّاصدرا و برگسون، على فتحى ـ حمیدرضا آیتاللهى، ش 26، ص 131ـ150.
«سلب لزوم» و «لزوم سلب» در شرطى سالبه کلّیه، اسداللّه فلّاحى، ش 25، ص 233ـ260.
صاحبان حق، سیدمحمود نبویان، ش 27، ص 159ـ186.
قضیه خارجیه در منطق حذف اینهمانى و منطق مرتبه دوم هنکین، اسداللّه فلاحى، ش 28، ص 39ـ56.
کلّى طبیعى: مقایسهاى میان ابنسینا و ملّاصدرا، رضا اکبریان ـ زهرا محمودکلایه، ش 28، ص 57ـ84.
گزارههاى موجّه؛ بحثى منطقى یا فلسفى؟، محمد سعیدىمهر، ش 27، ص 133ـ158.
ماهیت حکایت از دیدگاه مشهور و استاد فیاضى، مهدى برهان مهریزى ـ غلامرضا فیاضى، ش 28، ص 11ـ38.
«مُثُل» در نگاه شیخ اشراق و تطبیق اجمالى آن با اندیشه افلاطون، مرتضى رضایى ـ سید یداللّه یزدانپناه، ش 28، ص 131ـ166.
مرورى بر ویژگىهاى فرضیه و نقش آن در مطالعات تجربى، سیدحسین شرفالدین ـ محمود رجبى، ش 26، ص 151ـ184.
معقول ثانى فلسفى در فلسفه مشّایى ـ اشراقى (از خواجه نصیر تا میرداماد)، زهرا شریف ـ محسن جوادى، ش 25، ص 37ـ80.
نقش وجودى انسان در معرفت بشرى؛ مطالعهاى تطبیقى در آراى ملّاصدرا و مارتین هیدگر، حسین زمانیها ـ رضا اکبریان، ش 26، ص 13ـ40.
نگاهى به «نفس» و «ذهن» و نقش آنها در ادراک، غلامرضا فدائى، ش 26، ص 41ـ70.
واژهشناسى «جسمانیت» در نظریه جسمانیهالحدوث و روحانیهالبقا بودن نفس، هادى موسوى ـ مهدى علىپور، ش 25، ص 131ـ152.
ب. نمایه پدیدآورندگان
احسن، مجید و حسن معلّمى، تأمّلى بر دیدگاه ابنسینا و شیخ اشراق در اصالت وجود یا ماهیت، ش 27، ص 11ـ36.
اعتمادىنیا، مجتبى و بیوک علیزاده، درآمدى بر مبانى معرفتشناسى اسپینوزا، ش 26، ص 91ـ130.
اکبریان، رضا و زهرا محمودکلایه، کلّى طبیعى: مقایسهاى میان ابنسینا و ملّاصدرا، ش 28، ص 57ـ84.
امید، مسعود، چیستى متافیزیک، ش 25، ص 153ـ200.
بانکىپور فرد، امیرحسین، امتداد از دیدگاه لایبنیتس، ش 27، ص 105ـ132.
برهان مهریزى، مهدى و غلامرضا فیاضى، ماهیت حکایت از دیدگاه مشهور و استاد فیاضى، ش 28، ص 11ـ38.
حجتى، سید محمّدعلى و محمّدصالح زارعپور، ردّپاى یک پاسخ مدرن به پارادوکس دروغگو در سنّت فلسفه اسلامى، ش 28، ص 85ـ 106.
رضایى، مرتضى، عبدالرسول عبودیت، چگونگى ترکیب مادّه و صورت از نگاه صدرالمتألّهین، ش 25، ص 11ـ36.
رضایى، مرتضى و سید یداللّه یزدانپناه، «مُثُل» در نگاه شیخ اشراق و تطبیق اجمالى آن با اندیشه افلاطون، ش 28، ص 131ـ166.
زمانیها، حسین و رضا اکبریان، نقش وجودى انسان در معرفت بشرى؛ مطالعهاى تطبیقى در آراى ملّاصدرا و مارتین هیدگر، ش 26، ص 13ـ40.
سربخشى، محمّد و محمّد فنایى اشکورى، تشابه تجربههاى عرفانى و توجیه عقلانى وحدت وجود از نظر ملّاصدرا و استیس، ش 25، ص 81ـ130.
سعیدىمهر، محمّد، گزارههاى موجّه؛ بحثى منطقى یا فلسفى؟، ش 27، ص 133ـ158.
شرفالدین، سیدحسین و محمود رجبى، مرورى بر ویژگىهاى فرضیه و نقش آن در مطالعات تجربى، ش 26، ص 151ـ184.
شریف، زهرا و محسن جوادى، معقول ثانى فلسفى در فلسفه مشّایى ـ اشراقى (از خواجه نصیر تا میرداماد)، ش 25، ص 37ـ80.
طاهرى خرمآبادى، سیدعلى، تجربه و تمایز میان معرفت پیشین و پسین، ش 28، ص 107ـ130.
عشاقى، حسین، حکمناپذیرى وجود، ش 27، ص 89ـ104.
غفارى، ابوالحسن، تحلیل انتقادى اشکالات ملّارجبعلى تبریزى و قاضى سعید قمى بر نظریه ملّاصدرا در باب حدوث جسمانى نفس، ش 27، ص 37ـ54.
فتحى، على و حمیدرضا آیتاللّهى، «زمان» از دیدگاه ملّاصدرا و برگسون، ش 26، ص 131ـ150.
فدائى، غلامرضا، نگاهى به «نفس» و «ذهن» و نقش آنها در ادراک، ش 26، ص 41ـ70.
فلّاحى، اسداللّه، «سلب لزوم» و «لزوم سلب» در شرطى سالبه کلّیه، ش 25، ص 233ـ260.
فلّاحى، اسداللّه، قضیه خارجیه در منطق حذف اینهمانى و منطق مرتبه دوم هنکین، ش 28، ص 39ـ56.
محمّدرضایى، محمّد و احمد سعادت، رویکرد اشراقى ابنسینا در هستىشناسى، ش 27، ص 55ـ88.
منافیان، سیدمحمّد و احمد علىاکبر مسگرى، تأمّلى بر «هستى» در اندیشه شهرزورى و کانت، ش 25، ص 201ـ232.
موسوى، هادى و مهدى علىپور، واژهشناسى «جسمانیت» در نظریه جسمانیهالحدوث و روحانیهالبقا بودن نفس، ش 25، ص 131ـ152.
مهدوى، منصور و على کرباسىزاده، بررسى پدیدار و شىء فىنفسه، ش 26، ص 71ـ90.
مهدوى، منصور و محمّدجواد صافیان، بررسى و نقد هستى و وجود از منظر هگل، ش 28، ص 167ـ184.
نبویان، سیدمحمود، صاحبان حق، ش 27، ص 159ـ186.
نوروزى، محمّدجواد و عبّاس کعبى، چالش عرفىگرایى با جمهورى اسلامى ایران در ساحت باور، ش 26، ص 185ـ227.