Ma`rifat Falsafi, Volume 10, Issue 2, No 38, Year 2024 , Pages 137-

    نقش آموزه معاد در روش علوم انسانى دستورى

    نوع مقاله: 
    پژوهشی
    Writers:
    Hasan Mohiti ardakan / استادیار گروه اخلاق دانشگاه معارف اسلامی / nagi1364@yahoo.com
    Ali Mesbah / دانشیار گروه فلسفه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) / a-mesbah@qabas.net
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :نقش آموزه معاد در روش علوم انسانى دستورى
    Abstract: 

    در این پژوهش، با پذیرش اثرگذارى آموزه هاى دینى بر علوم انسانى در سه حوزه هدف، روش و مسائل، علوم انسانى را به دو بخش توصیفى و دستورى تقسیم کرده و به بررسى نقش آموزه معاد در روش علوم انسانى دستورى پرداخته ایم. در همین راستا با نقد روش هاى موجود در مطالعه علوم انسانى از جمله اثبات گرایى، ابطال گرایى، تاریخ گرایى، هرمنوتیک دیلتاى و رئالیسم انتقادى و بیان ناسازگارى آنها با اعتقاد به جهان آخرت، روش متناسب با آموزه معاد را بررسى کرده و به این نتیجه رسیده ایم که در علوم انسانى دستورى، علاوه بر روش عقلانى، بهره گیرى از روش وحیانى نیز لازم است.
     

    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Mohiti ardakan, Hasan, Mesbah, Ali.(2024) نقش آموزه معاد در روش علوم انسانى دستورى. Ma`rifat Falsafi, 10(2), 137-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Hasan Mohiti ardakan; Ali Mesbah."نقش آموزه معاد در روش علوم انسانى دستورى". Ma`rifat Falsafi, 10, 2, 2024, 137-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Mohiti ardakan, H, Mesbah, A.(2024) 'نقش آموزه معاد در روش علوم انسانى دستورى', Ma`rifat Falsafi, 10(2), pp. 137-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Mohiti ardakan, H, Mesbah, A. نقش آموزه معاد در روش علوم انسانى دستورى. Ma`rifat Falsafi, 2024; 10(2): 137-