Ma`rifat Falsafi, Volume 9, Issue 4, No 36, Year 2024 , Pages 195-

    چیستىِ رسانه با تأکید بر رسانه دینى

    نوع مقاله: 
    پژوهشی
    Writers:
    Mohammad Fouladi vanda / دانشیار گروه جامعه‌شناسی / fooladi@iki.ac.ir
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :چیستىِ رسانه با تأکید بر رسانه دینى
    Abstract: 

    این پژوهش با رویکرد تحلیلى به بررسى چیستى رسانه از حیث ابزار و یا بسته فرهنگى بودن و نیز بازنمایى و یا عدم بازنمایى و انعکاس واقعیات اجتماعى مى پردازد. پذیرش هریک از این رویکردها، مبتنى بر طرز تلقّى و نوع نگرش به هستى است. هرچند در دنیاى ارتباطات پیچیده امروزى، ما به شدت در معرض رسانه ها قرار گرفته ایم، اما این گونه نیست که تابع محض آنها باشیم. رسانه ابزار صرف و یا بستر فرهنگى نیست، بلکه داراى ظرفیت ها، اقتضائات، امکانات و محدودیت هایى است. از این رو، مى توان با شناخت ماهیت رسانه، و نیز دین و آموزه هاى دینى و امکان ترویج آن در رسانه، از حداکثر ظرفیت رسانه براى انتشار پیام دین بهره گرفت.

    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Fouladi vanda, Mohammad.(2024) چیستىِ رسانه با تأکید بر رسانه دینى. Ma`rifat Falsafi, 9(4), 195-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Mohammad Fouladi vanda."چیستىِ رسانه با تأکید بر رسانه دینى". Ma`rifat Falsafi, 9, 4, 2024, 195-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Fouladi vanda, M.(2024) 'چیستىِ رسانه با تأکید بر رسانه دینى', Ma`rifat Falsafi, 9(4), pp. 195-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Fouladi vanda, M. چیستىِ رسانه با تأکید بر رسانه دینى. Ma`rifat Falsafi, 2024; 9(4): 195-