نمایه الفبایی مقالات و پدیدآورندگان سال پانزدهم (شمارههای 57ـ60)
Article data in English (انگلیسی)
الف. نمایه مقالات
ارتباط معیارهای انتخاب بهترین تبیین با واقع نُمایی، امین معظمی گودرزی و اکبر میرسپاه، ش 60، ص 45ـ71.
ارزیابی اشکالات کریپکی علیه نظریه های وصفی در باب نام های خاص، مهدی همازاده ابیانه و سیدابوالقاسم حسینی ژرفا، ش 57، ص 107ـ116.
ارزیابی تفسیر قضا و قدر در نظام فلسفی صدرالمتألهین، نسرین توکلی، ش 60، ص 87ـ101.
بازگشت به اصل؛ درآمدی بر نگاه وحدت گرا به علوم از منظر حکمت اسلامی، حسین سرآبادانی تفرشی، کریم ابراهیمی، محمدتقی حیدری و حسین پرکان، ش 57، ش 89ـ106.
بررسی انقلاب کپرنیکی کانت، احمد سعیدی، ش 58، ص 123ـ140.
بررسی تطبیقی آزادی اخلاقی در اندیشه کانت و شهید مطهری، علیرضا فرهنگ اصفهانی، ش 60، ص 123ـ140.
بررسی رابطه متقابل عقل و وجدان از منظر صدرالمتألهین و میرزامهدی اصفهانی، رضا رهنما و غلامرضا ذکیانی، ش 60، ص 73ـ85.
بررسی و نقد دیدگاه جان دُوئی دربارة کلیات، محمدصادق علی پور و محمد فنایی اشکوری، ش 60، ص 29ـ44.
تأملاتی بر دیدگاه علامه طباطبائی و آیت الله جوادی آملی در باب وحدت شخصی وجود، عباس نیکزاد، ش 58، ص 23ـ32.
تأملی در قاعدة «کل حادث تسبقه قوة الوجود و مادة تحملها»، احمد حیدرپور و غلامرضا فیاضی، ش 57، ص 39ـ54.
تبیین محکی و معیار صدق اولیات از منظر آیت الله مصباح در مقایسه با نظریة قدما، مهدی احمدخان بیگی، ش 59، ص 69ـ78.
تبیین و بررسی یقین معرفتی در راه استقراییِ شهید سیدمحمدباقر صدر، محمد محمدرضایی و سیده حورا موسوی، ش 58، ص 51ـ66.
تحلیل انتقادی دیدگاه دیوید هیوم درباره جوهریت و این همانی ذهن، محمدتقی یوسفی و میثم شادپور، ش 58، ص 67ـ84.
تحلیل مفهومی «ثبوت بالعرض» و «ثبوت بالتبع» در حیطۀ صفات الهی، از منظر صدرالمتألهین، محمدحسین وفائیان و قاسمعلی کوچنانی، ش 59، ص 59ـ68.
تحلیلی نو از ویژگیهای هستی شناختی عمل ذهنی اعتبار، عبدالله فتحی و مجتبی مصباح، ش 60، ص 9ـ27.
تقدم نفس بر بدن از دیدگاه ابن سینا، شیخ اشراق و صدرالمتألهین، محمدعلی شریفی و محمد فنایی اشکوری، ش 59، ص 7ـ24.
خودتنهاگروی و نسبت آن با فلسفه دکارت، حسین علی محمدی و یارعلی کردفیروزجایی، ش 57، ص 117ـ133.
رهیافت تطبیقی به ماده انگاری نفس در کلام اسلامی و فیزیکالیسم در فلسفه ذهن، مصطفی عزیزی علویجه، ش 58، ص 85ـ104.
صورتبندی و ارزیابی استدلال کانت بر نفی «امکان شناخت نظری نفس»، احمد حمداللهی اسکویی و مسعود امید، ش 60، ص 103ـ121.
مبانی تصور ذات الهی از دیدگاه علامه طباطبائی، مریم باروتی، رضا اکبریان و قاسم کاکایی، ش 59، ص 79ـ96.
مبانی و قواعد فلسفی کلام و کتاب الهی در هستیشناسی نوین صدرالمتألهین، سیدمحمدحسین میردامادی و سیدمهدی امامی جمعه، ش 59، ص 45ـ 58.
مروری بر بیان ناپذیری تجارب عرفانی، مرتضی رضایی، ش 58، ص 105ـ122.
معاد جسمانی ـ روحانی در ترازوی عقل نقدی بر منکران معقولیت معاد جسمانی ـ روحانی، علیرضا کرمانی، ش 57، ص 75ـ88.
مقام فوق تجرد عقلی نفس از دیدگاه صدرالمتألهین، امام خمینی ره و علامه حسن زاده آملی، محسن موحدی اصل و احمدی عابدی، ش 59، ص 25ـ44.
منشأ حق های تکوینی، سیدمحمود نبویان و مهدی مشکی، ش 59، ص 97ـ114.
موجود بالذات و موجود بالعرض از نگاه صدرالمتألهین و حکیم اشراقی، علی فضلی و رضا اکبریان، ش 57، ص 7ـ22.
نحوة تحقق مفاهیم فلسفی در فلسفة مشاء، محمد فارسیات و رحمان عشریه، ش 57، ص 55ـ74.
نقد و بررسی استدلال های فیلسوفان بر اثبات ثبات و نفی حرکت در مجردات، یحیی نورمحمدی نجف آبادی، ش 58، ص 33ـ50.
نقش وهم در خطاهای ادراکی از دیدگاه صدرالمتألهین، جواد رضائی و محمدکاظم فرقانی، ش 57، ص 23ـ38.
نوع و گستره نقش وجود در حمل های ماهوی از منظر علامه طباطبائی، سیداحمد حسینی سنگچال و محمد سعیدی مهر، ش 58، ص 7ـ22.
ب. نمایه پدیدآورندگان
احمدخان بیگی، مهدی، تبیین محکی و معیار صدق اولیات از منظر آیت الله مصباح در مقایسه با نظریة قدما، ش 59، ص 69ـ78.
باروتی، مریم، رضا اکبریان و قاسم کاکایی، مبانی تصور ذات الهی از دیدگاه علامه طباطبائی، ش 59، ص 79ـ96.
توکلی، نسرین، ارزیابی تفسیر قضا و قدر در نظام فلسفی صدرالمتألهین، ش 60، ص 87ـ101.
حسینی سنگچال، سیداحمد و محمد سعیدی مهر، نوع و گستره نقش وجود در حمل های ماهوی از منظر علامه طباطبائی، ش 58، ص 7ـ22.
حمداللهی اسکویی، احمد و مسعود امید، صورتبندی و ارزیابی استدلال کانت بر نفی «امکان شناخت نظری نفس»، ش 60، ص 103ـ121.
حیدرپور، احمد و غلامرضا فیاضی، تأملی در قاعدة «کل حادث تسبقه قوة الوجود و مادة تحملها»، ش 57، ص 39ـ54.
رضائی، جواد و محمدکاظم فرقانی، نقش وهم در خطاهای ادراکی از دیدگاه صدرالمتألهین، ش 57، ص 23ـ38.
رضایی، مرتضی، مروری بر بیان ناپذیری تجارب عرفانی، ش 58، ص 105ـ122.
رهنما، رضا و غلامرضا ذکیانی، بررسی رابطه متقابل عقل و وجدان از منظر صدرالمتألهین و میرزامهدی اصفهانی، ش 60، ص 73ـ85.
سرآبادانی تفرشی، حسین، کریم ابراهیمی، محمدتقی حیدری و حسین پرکان، بازگشت به اصل؛ درآمدی بر نگاه وحدت گرا به علوم از منظر حکمت اسلامی، ش 57، ش 89ـ106.
سعیدی، احمد، بررسی انقلاب کپرنیکی کانت، ش 58، ص 123ـ140.
شریفی، محمدعلی و محمد فنایی اشکوری، تقدم نفس بر بدن از دیدگاه ابن سینا، شیخ اشراق و صدرالمتألهین، ش 59، ص 7ـ24.
عزیزی علویجه، مصطفی، رهیافت تطبیقی به ماده انگاری نفس در کلام اسلامی و فیزیکالیسم در فلسفه ذهن، ش 58، ص 85ـ104.
علی پور، محمدصادق و محمد فنایی اشکوری، بررسی و نقد دیدگاه جان دُوئی دربارة کلیات، ش 60، ص 29ـ44.
علی محمدی، حسین و یارعلی کردفیروزجایی، خودتنهاگروی و نسبت آن با فلسفه دکارت، ش 57، ص 117ـ133.
فارسیات، محمد و رحمان عشریه، نحوة تحقق مفاهیم فلسفی در فلسفة مشاء، ش 57، ص 55ـ74.
فتحی، عبدالله و مجتبی مصباح، تحلیلی نو از ویژگیهای هستی شناختی عمل ذهنی اعتبار، ش 60، ص 9ـ27.
فرهنگ اصفهانی، علیرضا، بررسی تطبیقی آزادی اخلاقی در اندیشه کانت و شهید مطهری، ش 60، ص 123ـ140.
فضلی، علی و رضا اکبریان، موجود بالذات و موجود بالعرض از نگاه صدرالمتألهین و حکیم اشراقی، ش 57، ص 7ـ22.
کرمانی، علیرضا، معاد جسمانی ـ روحانی در ترازوی عقل نقدی بر منکران معقولیت معاد جسمانی ـ روحانی، ش 57، ص 75ـ88.
محمدرضایی، محمد و سیده حورا موسوی، تبیین و بررسی یقین معرفتی در راه استقراییِ شهید سیدمحمدباقر صدر، ش 58، ص 51ـ66.
معظمی گودرزی، امین و اکبر میرسپاه، ارتباط معیارهای انتخاب بهترین تبیین با واقع نُمایی، ش 60، ص 45ـ71.
موحدی اصل، محسن و احمدی عابدی، مقام فوق تجرد عقلی نفس از دیدگاه صدرالمتألهین، امام خمینی ره و علامه حسن زاده آملی، ش 59، ص 25ـ44.
میردامادی، سیدمحمدحسین و سیدمهدی امامی جمعه، مبانی و قواعد فلسفی کلام و کتاب الهی در هستیشناسی نوین صدرالمتألهین، ش 59، ص 45ـ 58.
نبویان، سیدمحمود و مهدی مشکی، منشأ حق های تکوینی، ش 59، ص 97ـ114.
نورمحمدی نجف آبادی، یحیی، نقد و بررسی استدلال های فیلسوفان بر اثبات ثبات و نفی حرکت در مجردات، ش 58، ص 33ـ50.
نیکزاد، عباس، تأملاتی بر دیدگاه علامه طباطبائی و آیت الله جوادی آملی در باب وحدت شخصی وجود، ش 58، ص 23ـ32.
همازاده ابیانه، مهدی و سیدابوالقاسم حسینی ژرفا، ارزیابی اشکالات کریپکی علیه نظریه های وصفی در باب نام های خاص، ش 57، ص 107ـ116.
وفائیان، محمدحسین و قاسمعلی کوچنانی، تحلیل مفهومی «ثبوت بالعرض» و «ثبوت بالتبع» در حیطۀ صفات الهی، از منظر صدرالمتألهین، ش 59، ص 59ـ68.
یوسفی، محمدتقی و میثم شادپور، تحلیل انتقادی دیدگاه دیوید هیوم درباره جوهریت و این همانی ذهن، ش 58، ص 67ـ84.