صفحهها:
113-142
تاریخ دریافت: 1394/07/25
تاریخ پذیرش: 1395/06/10
چکیده:
در این تحقیق با تعریف علوم انسانى توصیفى و دستورى و بیان تفاوت روش تحقیق آنها نشان مى دهیم که از منظر علامه طباطبائى ارزش ها در تعیین اهداف و جهت دهى به مسائل علوم انسانى دستورى نقشى اجتناب ناپذیر خواهند داشت. ازاین رو براى تولید علوم انسانى دستورى سعادت آفرین، نیازمند نظام ارزشى جامع نگر و کاملِ دین حق هستیم، و ازآنجاکه مسائل علوم انسانى دستورى بعد از تعیین هدف و دستیابى به توصیف هاى لازم شکل مى گیرند، رویکرد ایشان در استنباط مسائل این علوم در سه مرحله تبیین شده است: 1. گردآورى مبانى و توصیف هاى لازم؛ 2. بیان یا دست کم در نظر داشتن اهداف دین حق در مسئله؛ 3. تنظیم پاسخ مسئله.
Article data in English (انگلیسی)
شیوه ارجاع به این مقاله:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
گرائی، عباس، مصباح، علی.(1395) روش علامه طباطبائى در استنباط مسائل علوم انسانى دستورى از آموزه هاى ارزشى دین. فصلنامه معرفت فلسفی، 14(2)، 113-142
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
عباس گرائی؛ علی مصباح."روش علامه طباطبائى در استنباط مسائل علوم انسانى دستورى از آموزه هاى ارزشى دین". فصلنامه معرفت فلسفی، 14، 2، 1395، 113-142
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
گرائی، عباس، مصباح، علی.(1395) 'روش علامه طباطبائى در استنباط مسائل علوم انسانى دستورى از آموزه هاى ارزشى دین'، فصلنامه معرفت فلسفی، 14(2), pp. 113-142
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
گرائی، عباس، مصباح، علی. روش علامه طباطبائى در استنباط مسائل علوم انسانى دستورى از آموزه هاى ارزشى دین. معرفت فلسفی، 14, 1395؛ 14(2): 113-142