@article { author = {Mosa-zada, Eisa and Mobini, Mohammad ali}, title = {چگونگى اعتقاد ذهن به جهان خارجنقدى بر رویکرد تجربه گرایانه استیس}, journal = {معرفت فلسفی 50، زمستان 1394}, volume = {13}, number = {2}, pages = {33-56}, year = {2016}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1735-4545}, eissn = {2980-8294}, doi = {}, abstract = {Considering the fact that any mind, in the first place and directly, contacts just with its individual world, how has human mind believed that there is an external world independent of our consciousness? To answer this question, Walter Stace investigates the stages of logical development of the mind, beginning with empirical data, and concludes that a belief in the existence of an independent external world must be a mental construct and an expression of sensory representations that various minds have cooperated to create in order to have a common and simpler world. In the present article, it will be clarified that, first, Stace clearly ignores some instances of mind's direct knowledge (which are starting points in the logical development of the mind); secondly, he is not bound to the principles he himself has specified; and, thirdly, he pays no attention to some methods of argumentation such as reasoning through the best explanation.}, keywords = {individual mind, mind's logical development, discovering other minds, structural beliefs, Stace., }, title_fa = {چگونگى اعتقاد ذهن به جهان خارجنقدى بر رویکرد تجربه گرایانه استیس}, abstract_fa ={با توجه به اینکه هر ذهنى در درجه اول و به طور مستقیم فقط با دنیاى فردى خود روبه روست، ذهن بشر چگونه به این باور رسیده است که جهان خارجِ مستقل از آگاهى ما وجود دارد؟ والتر ترنس استیس براى پاسخ به این پرسش مراحل رشد منطقى ذهن را با شروع از داده هاى تجربى بررسى مى کند و به این نتیجه مى رسد که باور به وجود جهان خارجِ مستقل از آگاهى اذهان، باید ساختى ذهنى و تعبیرى از تمثلات حسى باشد که اذهان مختلف براى رسیدن به دنیایى مشترک و ساده تر، با همکارى یکدیگر دست به ابداع آن زده اند. در این مقاله روشن خواهد شد که وى اولاً مواردى از معرفت هاى مستقیم ذهن را (که جزو نقاط شروع در رشد منطقى ذهن هستند) به وضوح نادیده مى گیرد؛ ثانیا در کل مسیر به اصولى که خود تعیین مى کند پایبند نیست؛ ثالثا به برخى از روش هاى استدلالى، مانند استدلال از راه بهترین تبیین، التفات نداشته است.   }, keywords_fa = {ذهن منفرد ,رشد منطقى ذهن ,کشف اذهان دیگر ,باورهاى ساختى ,استیس ,}, url = {https://marefatfalsafi.nashriyat.ir/node/2524}, eprint = {https://marefatfalsafi.nashriyat.ir/sites/marefatfalsafi.nashriyat.ir/files/article-files/2_OP_14.PDF} }