@article { author = {Nabaviyan, and Kord firuozjaee, YarAli and , Mohsen and , Seyed Mohammad and , Azizollah and , Majid}, title = {بررسى انتقادى نظریه این‌‏همانى ذهن و بدن در فلسفه ذهن}, journal = {معرفت فلسفی 40، تابستان 1392}, volume = {10}, number = {4}, pages = {95-}, year = {2013}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1735-4545}, eissn = {2980-8294}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسى انتقادى نظریه این‌‏همانى ذهن و بدن در فلسفه ذهن}, abstract_fa ={در این مقاله نخست مراد از نظریه این همانى میان ذهن و بدن را تبیین، و سپس به برخى از ادله این نظریه اشاره مى کنیم. در دلیل اول به نظریه اسمارت اشاره کرده ایم. وى بر اساس دیدگاه ویلیام اکامى مبنى بر اینکه اگر پدیده اى به صورت مادى قابل تبیین باشد نباید آن را با مفاهیم متافیزیکى تفسیر کرد، مدعى مى شود ازآنجاکه امروزه تمامى حالات ذهنى از قبیل عشق و نفرت و علم قابل تبیین فیزیکى است، نباید از روح مجرد در توجیه این حالات بهره گرفت. در نقد این نظریه نشان داده ایم علاوه بر اینکه مبناى اکامى از نظر عقلى ناصحیح است به رغم پیشرفت هاى علمى، هنوز دانش تجربى بشر نمى تواند تفسیرى پذیرفتنى براى حالات ذهنى ارائه دهد. در ادامه به دلیل دیویدسن بر نظریه این همانى اشاره و انتقادات وارد بر آن را بیان کرده ایم و در پایان چنین نتیجه گرفته ایم که قایلان به این همانى میان نفس و بدن ادله متقن و صحیحى براى این نظریه ندارند.}, keywords_fa = {}, url = {https://marefatfalsafi.nashriyat.ir/node/2418}, eprint = {https://marefatfalsafi.nashriyat.ir/sites/marefatfalsafi.nashriyat.ir/files/article-files/4_OP_5.PDF} }