@article { author = {, Hasan and , Ghasem}, title = {امکان معرفت و چیستى آن در معرفت‌‏شناسى فیلسوفان صدرایى و کارتزین‏‌ها}, journal = {معرفت فلسفی 40، تابستان 1392}, volume = {10}, number = {4}, pages = {39-}, year = {2013}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1735-4545}, eissn = {2980-8294}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {امکان معرفت و چیستى آن در معرفت‌‏شناسى فیلسوفان صدرایى و کارتزین‏‌ها}, abstract_fa ={در میان مباحث معرفت شناسى معاصر، دو مسئله امکان معرفت و چیستى آن، از جمله مباحث مهم به شمار مى آیند. فیلسوفان حکمت متعالیه و فیلسوفان دکارتى، هر دو به امکان معرفت حقیقى اذعان دارند. همچنین آنها معرفت حقیقى را تعریف، و آن را به اقسام متفاوتى تقسیم مى کنند. شکاکیت، تقسیم علم به حصولى و حضورى، سخن از تصور و تصدیق و اقسام آن و استفاده ایشان از منطق و به ویژه بحث قیاس و مباحث پیرامون آن، به منزله روش رسیدن به معرفت، از دیگر مباحث مهم در مقایسه معرفت شناسى این دو گروه در باب مسئله امکان و چیستى معرفت است.}, keywords_fa = {شکاکیت ,حکمت متعالیه ,معرفت شناسى ,فیلسوفان دکارتى ,امکان معرفت ,اقسام معرفت ,}, url = {https://marefatfalsafi.nashriyat.ir/node/2416}, eprint = {https://marefatfalsafi.nashriyat.ir/sites/marefatfalsafi.nashriyat.ir/files/article-files/2_OP_5.PDF} }